Nordic walking dla kobiety dojrzałej – co dobrego robi dla ciała i zdrowia?

Nordic walking dla kobiety dojrzałej – co dobrego robi dla ciała i zdrowia?

Jednym z najbardziej lubianych sportów wśród osób starszych jest nordic walking. Czy wiesz dlaczego? Sprawdź, jak korzystnie wpływa na organizm i czy każdy może korzystać z dobrodziejstw, jakie ze sobą niesie.

Aktywność fizyczna to taki aspekt, który powinien uczestniczyć w życiu każdego człowieka. Oprócz chodzenia i liczenia kolejnych kroków można wyróżnić wiele dziedzin skupiających się na danych partiach. Nordic walking to sport uwielbiany przez osoby bardziej dojrzałe, czy nawet w podeszłym wieku. Ze względu na minimalne ryzyko kontuzji nie niesie ze sobą żadnych przeciwwskazań. W naszym artykule dowiesz się najważniejszych kwestii, jeśli planujesz zacząć swoją przygodę z nordic walkingiem.

Co to jest nordic walking?

Chcąc mieć zdrową i piękną skórę, nie wystarczy użycie ulubionych produktów Lancome – krem do twarzy i innych sprawdzonych kosmetyków. Sport to idealne dopełnienie, gdy zależy ci na wielowymiarowym działaniu. Nordic walking pochodzi z Finlandii i był skierowany głównie do narciarzy biegowych. Polega na marszu ze specjalnymi kijkami. Mogłoby się wydawać, że jest to bardzo proste i nie wymaga żadnego przygotowania, a to nieprawda. Nordic walking to sport, w którym panują określone zasady. Chcąc osiągnąć zamierzone efekty, należy ich przestrzegać. 

Najważniejsze z nich to:

  • prawidłowa, prosta sylwetka pochylona delikatnie do przodu;
  • zaczynanie marszu z pięty, gdzie palce pełnią funkcję odpychania od podłoża;
  • długość kroków większa niż przy standardowym marszu;
  • praca bioder (lekki skręt);
  • naprzemienny ruch rąk i nóg, co ważne – ręce nie mogą przekraczać linii bioder.

Kijki mają znaczenie – jak wybrać właściwe?

Osoby zupełnie niewtajemniczone w nordic walking często myślą, że kijki do jego wykonywania mogą być przypadkowe. Musisz pamiętać, że sprzęt odgrywa w tym wypadku bardzo ważną rolę. Kijki muszą zostać dopasowane do wzrostu (dla początkujących osób warto zwrócić uwagę na regulowane). Kolejna kwestia to rękojeść dopasowana do dłoni. Dobrze, jeśli kijki będą lekkie i wykonane z przyjaznego materiału.

Przeczytaj również:  Nordic Walking, a skóra – zadbaj o nią kompleksowo . Serum z witaminą C – efekty

Jak nordic walking wpływa na twoje zdrowie?

Nie bez powodu tak wiele osób przekonuje się do nordic walkingu. Budzi on zainteresowanie młodszej grupy społecznej. Niesie ze sobą rewelacyjne korzyści dla zdrowia, nie stwarzając przy tym zagrożenia i predyspozycji do kontuzji. Za główne prozdrowotne właściwości nordic walkingu uważa się:

  • zwiększenie wydolności oddechowej;
  • poprawę pracy układu krwionośnego;
  • lepsze samopoczucie;
  • wzmocnienie mięśni rąk, pleców, nóg, brzucha;
  • redukcja wagi (spalanie kalorii większe niż przy zwykłym marszu).

Przeciwwskazania do nordic walkingu

Nie ma odgórnych przeciwwskazań do nordic walkingu – to marsz, tylko z dodatkowym rekwizytem. Jeśli jednak jesteś osobą, która boryka się z konkretnymi schorzeniami, zawsze warto zasięgnąć porady lekarza. Sam sport nie obciąża organizmu i nie przyczynia się do ewentualnych kontuzji. 

Perfekcyjny wygląd w kilka minut

Prawidłowo wykonywany sport dotlenia cały organizm, w tym twoją skórę. Aplikuj na nią aktywne produkty, które przyniosą zamierzone efekty i lepiej się wchłoną. Zwróć szczególną uwagę na marki wykorzystujące innowacyjne technologie i składniki, które zawierają. Pamiętaj o kremach z filtrem UV! Subtelny makijaż również jest wskazany i poprawi twój nastrój. Wystarczy lekki krem BB, Lancome tusze do rzęs oraz pomadka w ulubionym odcieniu.

Nordic walking to świetny sport dla osób, do których zupełnie nie przemawiają godziny spędzone na siłowni. Jego skutkiem ubocznym jest podziwianie okolicznych lub dalszych krajobrazów i pokonywanie górskich wędrówek z pięknymi widokami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *