Nordic Walking Park Podkarpacie Centrum

Zarzecze

Nordic Walking Park "Zarzecki"sieć tras w Gminie Zarzecze

TRASA NR 28 (zielona) długość 5,5 km;
czas przejścia ok. 1 godz.

Ciekawa trasa, przebiegająca na odcinku Szkoła w Żurawiczkach - Szkoła w Zalesiu. Przebieg szlaku ma formę pętli o długości 5,5 km i poprowadzony jest dobrej jakości ścieżkami o miękkim podłożu oraz niewielkim odcinkiem asfaltu. Marsz rozpoczynamy przy Szkole w Żurawiczkach, po wyjściu z której kierujemy się prosto, 2,5 kilometrowym odcinkiem do Zalesia, gdzie przy Szkole znajduje się Tablica Ćwiczeń. Powrót równoległą drogą, zlokalizowaną poniżej trasy, którą przyszliśmy. Ze względu na swoją lokalizację, trasa rekomendowana jako jednostka lekcyjna dla dzieci i młodzieży szkolnej z obydwu miejscowości.

TRASA NR 29 (czerwona) długość 11 km;
czas przejścia ok. 1'50 godz.

Ciekawa trasa, przeznaczona zarówno dla początkujących, jak również zaawansowanych maszerów. Wejście na trasę zlokalizowane jest przy Szkole w Żurawiczkach. Po wykonaniu rozgrzewki, za znakami szlaku, wychodzimy ze szkoły na drogę i bezpiecznym 2,5 kilometrowym odcinkiem, dochodzimy do Szkoły w Zalesiu. Tu skręcamy w lewo i wchodzimy do lasu, aby po kilkunastu minutach marszu wyjść przy maszcie telekomunikacyjnym, za którym w dole widoczne są zabudowania Mirocina. My skręcamy w lewo i na wysokości punktu pomiaru tętna skręcamy w stronę zabudowań Zalesia Maćkowskiego. Po ich minięciu, asfaltowa droga skręca ostro w prawo, a my idziemy za znakami trasy w lewo i po kilkuset metrach wychodzimy na rozległy teren nad przysiółkiem Skotniki. Mijamy samotnie stojący krzyż i za moment skręcamy w prawo w kierunku zachodnim. Przecinamy szosę i schodzimy w dół do Żurawiczek. Jeszcze tylko krótki fragment po chodniku wzdłuż drogi i zamykamy pętlę przy Szkole.

TRASA NR 30 (czarna) długość 16 km;
czas przejścia ok. 3 h

Długa i wymagająca trasa z kilkoma podejściami, polecana osobom o dobrym wytrenowaniu organizmu. Start - podobnie jak w przypadku tras: zielonej i czerwonej - zlokalizowany jest przy szkole w Żurawiczkach, skąd po przeprowadzeniu ćwiczeń rozgrzewkowych ruszamy długim odcinkiem do Zalesia. Skręcamy w lewo i znakomitą drogą przez las wychodzimy przy doskonałym punkcie orientacyjnym - wieży telekomunikacyjnej górującej nad całą okolicą. Tu skręcamy w lewo i za znakami szlaku zmierzamy do Zalesia Maćkowskiego, gdzie dochodzimy do punktu, w którym asfaltowy dywanik - towarzyszący nam od kilkuset metrów - skręca ostro w prawo. Drogą w lewo odchodzi czerwony szlak nr 29, a my za główną drogą dochodzimy do skrzyżowania. Zostawiamy odchodzącą w lewo drogę i maszerujemy prosto w kierunku na, doskonale widoczną przed nami, charakterystycznie zalesioną Łysą Górę, którą mijamy łukiem lewą stroną i wychodzimy na najwyżej położony na trasie Aleksandrów. Przez Zadwór schodzimy do Maćkówki, gdzie przy szkole znajduje się Tablica z Ćwiczeniami. Jeszcze tylko kilkanaście minut marszu pomiędzy zabudowaniami w Żurawiczkach i po przejściu 16 kilometrów dochodzimy do miejsca naszego startu.